Menü
Kosár

Általános szerződési feltételek

    Általános Szerződési Feltételek

    I. Bevezető rendelkezések 

    A jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) szabályozzák a felek kapcsolatát, amennyiben a vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) szerződést/fogyasztói szerződést kötnek Érces Attila egyéni vállalkozó (adószám: 57141581-2-36, székhelye: 5000 Szolnok, Rét utca 11/A. nyilvántartási szám:55732871) mint Eladóval. a Vásárló és Érces Attila  továbbiakban együtt: Felek).

    Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák azt az esetet, amikor a Vásárló a www.dodof.hu webáruházból rendel, ilyen esetekben Érces Attila e.v., mint eladóval kerül üzleti kapcsolatba, mivel a webáruházat ez a vállalkozási forma működteti.
    Részletes információ a bolt működéséről és a termékekről www.dodof.hu weboldalon a „rólunk” szóló fejezetben olvasható.
    A Vásárló lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.
    Fogyasztó: az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést.

    Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.

    Tekintettel arra, hogy a jelen ÁSZF a dodof.hu honlapján közzétételre került és így az valamennyi Vásárló számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető, a megrendelés leadásával, illetve az ott elhelyezett „check box“ kipipálásával a Vásárló elismeri és megerősíti azt, hogy a szerződéskötés előtt megismerte a  jelen ÁSZF tartalmát, így különösen a II. fejezetben foglalt kijelentéseket és szavatosságokat, valamint tudomásul veszi, hogy a Reklamációs kódex és a Szállítási Információ szerves részét képezi az ÁSZF-nek. A Vásárló egyben kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-nek és mellékleteinek a megrendelés leadáskor érvényes és hatályos szövegét kifejezetten megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

    A Vásárló tudomásul veszi, hogy az dodof.hu-n történő termékvásárlás során a Vásárló nem jogosult a dodof.hu szerződéses partnerei, illetve a bejegyzett védjegyek, kereskedelmi nevek, céglogók stb. használatára, hacsak egyes konkrét esetekre vonatkozólag nem jött létre egyedi megállapodás a Felek között. 

    A Vásárló a termékek/szolgáltatások/digitális tartalmak megrendelése esetén az általa megadott adatok pontosságáért és érvényességéért felelősséggel tartozik, és azok valódiságát szavatolja. 

    Amennyiben a Vásárló megrendeli a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, a Vásárló e-mailben számlát kap, ami tartalmazza a Felek közötti megállapodás részleteit. 

    II. A szerződéskötést megelőző nyilatkozatok 

    Az dodof.hu tulajdonosa kijelenti és szavatolja, hogy:

    1. Az elektronikus kommunikáció költsége Vásárlónak nem kerül felszámításra. Az eladó semmilyen díjat a Vásárló internet/telefon szolgáltatójának nem számít fel; ez azonban nem vonatkozik szállítási díjra
    2. A Vásárló köteles kifizetni a vételárat mielőtt átvenné a megrendelt termékeket az eladótól vagy amennyiben utánvéttel fizet, a termék átvételével egyidejűleg.
    3. A dodof.hu főszabály szerint nem köt folyamatos teljesítésű szerződéseket.
    4. A tulajdonos által működtetett webáruházban található termékek és szolgáltatások árai mellett feltüntetésre kerül, hogy az összeg tartalmazza-e az ÁFÁ-t vagy sem, illetve az esetleges további, törvényben meghatározott fizetési kötelezettségeket (amennyiben van ilyen). A szállítási költség azonban a kiválasztott szállítási módtól, a szállítmányozótól és a fizetési módtól függően változhat. A szállítási díjról az eladó a Fogyasztót a megrendelés leadása előtt tájékoztatja. 
    5. A szerződések, illetőleg a számlák a dodof.hu által kezelt elektronikus archívumba mentésre kerülnek, amihez minden Alza felhasználónak lehetősége van a saját felhasználói fiókján keresztül hozzáférni. 
    6. Előrendelésre vonatkozó szabályok:

    7.       

      • 7.1. Előrendelés esetén az előrendelt termék ára tájékoztató jellegű, amelytől a termék végleges ára eltérhet. A dodof.hu a Vásárlót a termék árának változásáról tájékoztatja. Az előrendelt termék végleges vételára azt követően kerül meghatározásra, hogy az a raktárába leszállításra került.

    8.       

      • 7.2. Az előrendelésre is a IX. Fejezetben meghatározott fizetési módok vonatkoznak tehát vásárlónak az előrendelés leadásakor nem szükséges előre kifizetni a termék vételárát.

    9.       

      • 7.3. A Vásárló az előrendeléstől indokolás nélkül bármikor elállhat, ebben az esetben a dodof.hu valamennyi, a Vásárló által ezzel összefüggésben, előre megfizetett összeget visszafizet. Amennyiben Vásárló az előrendelés vételárát előre megfizette és a termék ára változik, úgy a különbözetet a dodof.hu visszautalja a vásárló részére (amennyiben az ár alacsonyabb) vagy a vásárló köteles azt az Alza részére még a termék leszállítását megelőzően megfizetni (ha az ár magasabb), amennyiben a vásárló akként dönt, hogy az árváltozás ellenére sem akar elállni az előrendelésétől.

    10.   

      • 7.4. Az előrendelési lehetőséggel megvásárolható termékek esetén véges számú termék állhat a dodof.hu rendelkezésére, ezért előfordulhat, hogy az előrendelést nem tudja azonnal teljesíteni. Ezért a dodof.hu jogosult az előrendelt termékek szállítási határidejét megváltoztatni. Amennyiben az előrendelt termék szállítási határideje jelentősen megváltozik (azaz meghaladja a 14 napot) a vásárló jogosult az előrendelésétől elállni. Amennyiben a termékkel kapcsolatos körülmények az előrendelés időpontjában foglaltakhoz képest jelentős mértékben megváltoznak és a dodof.hu- ezen körülmények változására tekintettel - nem elvárható az előrendelés teljesítése, úgy a dodof.hu jogosult az előrendeléstől indokolás nélkül elállni és erről a vásárlót értesíti.

    11.   

      • 7.5. Vásárló az előrendelt termékek korlátossága tekintetében tudomásul veszi, hogy a dodof.hu számára rendelkezésére álló készletek az előrendelések sorrendje szerint kerül értékesítésre.

    III. Megállapodás

    1. Teljesítés

    A Vásárló azzal, hogy elfogadja a dodof.hu által működtetett webáruházban megjelenő ajánlatot és a kívánt terméket (áru, szolgáltatás) a „kosárba teszi“ szerződést köt a dodof.hu. A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződés nyelve magyar. A Vásárló – egyes estekben – szerződést köthet a dodof.hu vevőszolgálati munkatársának segítségével telefonon vagy emailen keresztül is.  

    A Vásárló megváltoztathatja a kosárba tett termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokat (például ellenőrizheti a megrendelés státuszát, mielőtt leadná a megrendelést). Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló (kiválasztva a szállítási és fizetési módokat) leadta a megrendelését és a megrendelést a dodof.hu befogadta. Az dodof.hu e körben nem vállal felelősséget az elektronikus adatátvitel során bekövetkezett esetleges hibákért vagy tévedésekért (amennyiben ilyen felmerülne). A Vásárlót a dodof.hu a szerződés létrejöttéről – a Vásárló által megadott email címre küldött – megerősítő emailben tájékoztatja. 

    Az Alza a megerősítő e-mailben mellékletként elküldi a hatályos ÁSZF-jét. Amennyiben az ÁSZF másképp nem rendelkezik, a megkötött szerződést (beleértve az elfogadott vételárat is) csak a Felek közös megállapodása vagy törvényi előírás esetén lehet módosítani vagy megszüntetni. 

    A megkötött szerződést a dodof.hu iktatja és legalább öt évig – vagy ahogy azt a vonatkozó jogszabályok előírják – archiválja. Az archivált szerződések olyan harmadik felek számára nem hozzáférhetőek, akik az ügyletben nem voltak érintettek, ez alól kivételt képez a hatályos jogszabályok által bíróságok, hatóságok vagy egyéb harmadik felek részére történő kötelező adatszolgáltatás. A szerződés megkötésének egyes technikai lépéseiről szóló információk és a szerződés megkötésének folyamata a jelen ÁSZF-ben került részletesen rögzítésre. 

    2. Az áruk átadása

    Az adásvételi szerződéssel a dodof.hu vállalja, hogy a terméket kiszállítja, és a Vásárló a terméken tulajdonjogot szerez, míg a Vásárló vállalja, hogy a terméket a dodof.hu-tól átveszi és annak vételárát kifizeti. 

    A dodof.hu a termékek tulajdonjogát a vételár teljes összegének kifizetéséig fenntartja, a Vásárló csak azután szerzi meg a termék tulajdonjogát, hogy a teljes vételárat kifizette.

    A dodof.hu leszállítja a termékeket a megfelelő és hozzátartozó dokumentációval és biztosítja, hogy a Vásárló a termék tulajdonjogát, a szerződésnek megfelelően megszerezze.

    A dodof.hu a Vásárlót a termék kiszállításáról szerződött partnerein keresztül időben értesíti. A dodof.hu szerződésszerűen teljesít, ha a Vásárlónak kiszállítja a terméket és lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy azt a Vásárló megtekintse és a teljesítés helyén megvizsgálja.

    Vállalkozók esetében a dodof.hu a teljesítése akkor történik meg, amikor a kiszállítandó terméket a dodof.hu a szállítmányozó vállalat részére átadja és a Vállalkozó részére a szállítmányozási szerződésből származó jogok érvényesítését a Vállalkozóra engedményezi. Fogyasztók esetében a dodof.hu teljesítése akkor történik meg, miután a Fogyasztó a megjelölt termékeket a szállítmányozó vállalattól átveszi. 

    A dodof.hu a megvásárolt terméket a megállapodásban szereplő mennyiségben, minőségben és dizájnban szállítja le a Vásárlónak. 

    Amennyiben a Felek másképp nem állapodtak meg, úgy a dodof.hu a vonatkozó saját szabályzata szerint csomagolja be a terméket; amennyiben nincs erre vonatkozólag külön megállapodás, akkor az adott termék úgy kerül becsomagolásra, hogy az megfelelő védelmet és őrzést kapjon. Ugyanez vonatkozik a kiszállítandó termékekre is. 

    3. Szavatosság

    A termék hibás, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek. A termék abban az esetben is hibásnak tekinthető, ha a Vásárló részére más termék került kiszállításra. 

    A Vásárló a hibás teljesítéssel kapcsolatos igényt akkor emelhet, amikor a kárveszély viselése átszáll a Vásárlóra. Ekkor a Vásárlónak jeleznie kell a termék hibáját a dodof.hu részére. A Vásárló később is élhet hibás teljesítési igénnyel, amennyiben a hiba felfedezésére később kerül sor és a hibás teljesítés a dodof.hu-nak felróható. 

    A kárveszély átszállását követően a Vásárló haladéktalanul köteles megvizsgálni a terméket, annak jellemzőit és minőségét. 

    A kárveszély akkor száll át a Vásárlóra, amikor a Vásárló a termék  birtokába kerül; ugyanez vonatkozik arra az esetre is, amikor a Vásárló engedélyével más részére / átadási helyre kerül átadásra a Termék, de később a Vásárló megtagadja a termékek átvételét. 

    Amennyiben a kár bekövetkeztére a kárveszély Vásárlóra történő átszállását követően kerül sor, úgy a Vásárlónak a termék teljes vételárát ki kell fizetnie, kivéve, ha a sérülés a dodof.hu szerződésszegésének eredménye.

    Amennyiben a Vásárló a termék átvételével késedelembe esik, úgy a dodof.hu – az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre. 

    4. A dodof.hu szavatosságvállalásai

    A dodof.hu szavatolja a Vásárlónak, hogy a termék a kézhezvételkor sérülésmentes. A dodof.hu szavatolja továbbá, hogy a termék Vásárló általi átvételének időpontjában: 

    1. A termék rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amiben a Felek megállapodtak vagy amennyiben erre vonatkozóan nem jött létre megállapodás, úgy az megfelel a dodof.hu vagy a gyártó általi leírásnak.
    2. A termék a megfelelő mennyiségben, méretben és súlyban került leszállításra. 
    3. A termék megfelel a jogszabályi előírásoknak. 

    Ellenkező kikötés hiányában a Vásárló, amennyiben Fogyasztónak minősül jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24 hónapon belül szavatossági igényt terjesszen elő. Amennyiben a Vásárló Vállalkozásnak minősül a szavatossági igény előterjesztésének határideje a termék átvételét követő 12 hónap. A szavatossági igény előterjesztésének lehetősége nem vonatkozik a következőkre: 

    1. a szokásos használatból keletkező értékcsökkenésre;
    2. azokra a szokásos használat során keletkezett hibákra, melyekről a Vásárló már az értékesítés során felvilágosítást kapott és melyek a Vásárló számára már az átvételkor is nyilvánvalóak voltak; vagy
    3. egyes speciális, a használat jellegével összefüggő esetekre.

    A Vásárló jogosult arra, hogy a hibás fogyasztási cikkekre szavatossági igényt terjesszen elő a termék átvételétől számított 24 hónapon belül. 

    A Vállalkozókra más szavatossági időszak vonatkozhat.

    A hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a hibát a dodof.hu a termék átvétételét megelőzen jelezte vagy a Vásárló a termék hibájával tisztában volt mielőtt átvette a terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta. 

    Abban az esetben, ha a hibás teljesítés kedvezményes (árcsökkentett) vagy használt termékre vonatkozik, a Vásárló a termék cseréje helyett ésszerű mértékű árkedvezményre jogosult. 

    Amennyiben a Vásárló szavatossági javítást kér és a javított terméket nem veszi át a megadott határidőben, úgy a dodof.hu  jogosult minden késedelmes nap után bruttó 200 Ft tárolási díjat felszámítani. Amennyiben a Vásárló a javítási értesítő kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével sem veszi át a terméket, úgy az Alza jogosult a terméket a tárolási díj fedezése érdekében értékesíteni. 

    A Vásárló a termék hibája esetén jogosult: 

    1. a hibás termék hibátlan termékre való kicserélésére vagy ha termék cseréje a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, akkor a hiba kijavításához hiányzó alkatrész ésszerű határidőn belül kiszállítására. Abban az esetben, ha a termék alkatrésze hibásodott meg, akkor a Vásárló csak a meghibásodott alkatrész cseréjét kérheti; amennyiben ez nem lehetséges, a Vásárló elállhat a szerződéstől. Nem jogosult a Vásárló elállni a szerződéstől, ha az elállás a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, így különösen, ha a hiba késedelem nélkül kijavítható; ebben az esetben a Vásárló a hiba ingyenes kijavítására jogosult;
    2. a hiba dodof.hu költségére történő kijavítására;
    3. a vételárból levonásra kerülő ésszerű mértékű árleszállításra; vagy
    4. a szerződéstől való elállásra.

    A reklamáció bejelentésével egyidejűleg a Vásárló tájékoztatja a dodof.hu, hogy a fenti lehetőségek közül melyiket választja, ezt követően másik szavatossági igényre csak saját költségére vagy a dodof.hu jóváhagyásával jogosult áttérni; kivéve, ha a Vásárló a hiba kijavítását kérte, azonban a hiba nem javítható, illetve ha az áttérésre a dodof.hu adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Amennyiben a hibát a dodof.hu nem javítja ki belátható időn belül vagy a dodof.hu akként tájékoztatja a Vásárlót, hogy az adott hiba nem kerül kijavításra, úgy a Vásárló a vételárból ésszerű mértékű árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. 

    Amennyiben a Vásárló elmulasztja megjelölni, hogy a fent említett szavatossági jogok közül melyik lehetőséget választja, úgy a kisebb szerződésszegések rész rendelkezései alkalmazandó (lásd alábbi 6. pont). 

    Abban az esetben, ha a dodof.hu nem tud hibátlan terméket kiszállítani, vagy nem tudja kicserélni a hibás alkatrészt vagy megjavítani a terméket, akkor a Vásárló ésszerű mértékű árleszállításra jogosult abban az esetben is, ha a dodof.hu nem orvosolja a helyzetet ésszerű időn belül, vagy ha a helyzet orvoslása jelentős kellemetlenséget okozna a Vásárlónak. 

    Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség.

    5. Általános szabályok szerződésszegés esetére

    Amennyiben a termék hibája kijavítható, de az a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni. 

    Amennyiben új termék kerül kiszállításra, a Vásárló köteles a dodof.hu részére az eredeti hibás terméket (annak összes tartozékával együtt) a dodof.hu költségére visszaküldeni. 

    A Vásárló köteles a hibát annak észlelését/ felfedezését követően haladéktalanul a dodof.hu nak bejelenteni. Amennyiben a Vásárló a hiba bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint 2 hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény legkésőbb a termék kiszállítása utáni két éven belül terjeszthető elő. 

    A szavatosság időtartama azon a napon kezdődik, amikor a termék a Vásárló részére átadásra került. Amennyiben a termék a Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre kiszállításra került.

    A Vásárló nem jogosult szavatossági igényt előterjeszteni, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély viselése átszállt a Vásárlóra. 

    7. Továbbértékesítés

    Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló a dodof.hu vásárolt terméket továbbértékesíti, köteles erről a dodof.hu értesíteni. Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló az értesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a dodof.hu továbbra is a Vállalkozónak minősülő Vásárlót tekinti a termék tulajdonosának és minden hibás teljesítésből eredő igény jogosultjának.

    8. Jótállás

    8.1. Gyártói jótállások

    Amennyiben az egyes termékekre gyártói jótállások irányadók, úgy ezek a jogszabályi alapon nyújtott kötelező jótállás feltételeit nem írják felül. Kérjük tájékozódjon a termékkel kapcsolatos gyártói jótállás feltételeiről a termék csomagolásán.

    Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a termék meghibásodása esetén értékhatártól függően egy, kettő, vagy három év kötelező jótállás terjed ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) mellékletében felsorolt egyes termékkategóriákba tartozó termékekre. 

    Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik.

    Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

    Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint a dodof.hu -nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a dodof.hu, vagy - a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik. 

    A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint. 

    Hibás termékek kezelése:

    1. Amennyiben javítható a termék, úgy törekedni kell arra, hogy a javítás 15 napon belül megtörténjen. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a dodof.hu a Fogyasztókat köteles tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
    2. Termék sikertelen javítása esetén a Fogyasztók az alábbi táblázat szerinti igényeket érvényesíthetik:

    Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik. Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

    Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint az dodof.hu -nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a dodof.hu, vagy - a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik. 

    A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint. 

    Hibás termékek kezelése:

    1. Amennyiben javítható a termék, úgy törekedni kell arra, hogy a javítás 15 napon belül megtörténjen. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a dodof.hu a Fogyasztókat köteles tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
    2. Termék sikertelen javítása esetén a Fogyasztók az alábbi táblázat szerinti igényeket érvényesíthetik:

    Felmerülő probléma a jótállási idő alatt

    Elsődlegesen: csereigény

    Másodlagosan: pénzvisszatérítés

    Első javításnál a dodof.hu megállapítja, hogy nem javítható a fogyasztási cikk

    Fogyasztó eltérő rendelkezésének hiányában 8 napon belül ki kell cserélni a fogyasztási cikket.

    Amennyiben nincs lehetőség a fogyasztási cikk kicserélésére, akkor a Fogyasztó által bemutatott számla/nyugta szerinti ellenértéket 8 napon belül vissza kell téríteni a Fogyasztónak.

    3 alkalommal történő javítás után ismét meghibásodik a fogyasztási cikk

    Ha a Fogyasztó árleszállítást, vagy a fogyasztási cikk dodof.hu  költségére történő kijavítását, ill. mással történő kijavíttatását nem igényli, úgy az dodof.hu köteles 8 napon belül kicserélni a fogyasztási cikket.

    Amennyiben a javítási igény jelzésétől számítva 30 napon belül nem kerül sor a javításra

    A Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni a cikket.

    A Fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a dodof.hu -nak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a Szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet;

    Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget azonban köteles a dodof.hu -nak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a dodof.hu adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. 

    Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a dodof.hu köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

    A kötelező jótállás további feltételeit a jótállási jegy tartalmazza. A dodof.hu fenntartja a jogot, hogy a jótállási jegyet elektronikus formában tegye elérhetővé a Fogyasztó részére. Az elektronikus jótállási jegy átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon kerül sor, vagy amennyiben a dodof.hu az elektronikus jótállási jegyet letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja rendelkezésre, úgy a letöltési címet a jótállási idő végéig biztosítani fogja.

    IV. Elállás

    1. Fogyasztó

    A Fogyasztó indokolás nélkül jogosult a szerződéstől 14 napon belül elállni, mely időtartam a szerződés létrejöttével kezdődik, ez a nap kezdődhet( ha a Felek nem rendelkeznek másként):  

    1. adásvételi szerződés esetén a termék átvételének napjától vagy több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén, amennyiben a termékek vagy termék darabok kiszállítása eltérő időpontban történik az utoljára szolgáltatott termék vagy termékdarab átvételének napjától, 
    2. folyamatos teljesítésű szerződés esetén az első szolgáltatás átvételének napjától,
    3. szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban.

    Amennyiben a Fogyasztó akként dönt, hogy a fentiekben meghatározott időszakban eláll a szerződéstől, a Fogyasztó köteles a terméket az dodof.hu részére és címére egy egyértelmű nyilatkozattal együtt (amely lehet a kitöltött űrlap, vagy a minta elállási nyilatkozat, vagy más egyértelmű elállási nyilatkozat) visszaküldeni, amiben megjelöli az elállása okát, továbbá a szerződéses dokumentum számát és megadja a bankszámlaszámát (IBAN formátumban). A számlaszámon túl a számlatulajdonos nevének megadása is szükséges. Ezen információk birtokában tudjuk a leggyorsabban feldolgozni az elállást.

    A Fogyasztó akként állhat el legegyszerűbben a szerződéstől, hogy az dodof@dodof.hu  email címre elküldi a dodof.hu részére. Amint a Fogyasztó elküldte elállási nyilatkozatát, azt a dodof.hu írásban késedelem nélkül visszaigazolja.

    A Fogyasztó nem állhat el a szerződéstől az alábbi esetekben:

    1. Amennyiben a szolgáltatás teljesítésére a Fogyasztó kifejezett hozzájárulásával a felmondási idő lejárta előtt kerül sor; és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás teljesítését követően felmondási jogát elvesziti;
    2. Amennyiben az áru a Fogyasztó kívánságának, igényének megfelelően kialakítva/átalakítva/testreszabva kerül kiszállításra;
    3. A romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző fogyasztási cikkek kiszállítása esetén, illetve ha a termékek helyreállíthatatlanul összekeveredtek más termékekkel a kiszállítás után;
    4. Amennyiben a Fogyasztó kifejezett kérésére a Fogyasztó által vásárolt termék kijavítására vagy karbantartására a fogyasztó által megjelölt helyen kerül sor (kivéve a kért kijavításokat, illetve a kért alkatrészek kiszállítását);
    5. A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

    Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy a Fogyasztó a dodof.hu által kiszállított termékeket a saját költségén késedelem nélkül köteles az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni a dodof.hu részére. A termékek visszaküldésével kapcsolatosan felmerülő költségeket (szerződéstől való elállás esetén), illetve amennyiben a termék jellege a szokásos postai szállítástól eltérő visszaszállítást igényel (és amennyiben a szerződéstől való elállásra nem az üzletkötés helyszínén kerül sor) a Vásárló téríti meg.

    Ha a Vásárló a szokásostól eltérő fuvarozási mód választásával küldi vissza a terméket, a dodof.hu nem köteles az ebből fakadó többletköltséget megtéríteni.

    A Fogyasztó a termékeket teljes egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában (ha lehetséges) és olyan állapotban és értékben köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket megkapta.

    A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termékben bekövetkező mindazon értékcsökkenésért, ami a termék jellegétől és jellemzőitől eltérő használatból/kezelésből keletkezik. 

    Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy részére a szerződés szerint kifizetett teljes összeget indokolatlan késedelem nélkül, az elállástól számított 14 napon belül, a szerződésben megjelölt fizetési módon a dodof.hu visszafizeti.  A vételár teljes összege abban az esetben kerül a Fogyasztó részére visszafizetésre, ha a Fogyasztó a terméket a dodof.hu üzletében visszavitte, vagy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a dodof.hu részére visszaküldte. 

    2. Vállalkozó

    Vállalkozók a jogszabályokban foglalt kivétellel, csak a dodof.hu jóváhagyásával állhatnak el a szerződéstől.

    A Vállalkozó nem állhat el az adásvételi szerződéstől, amennyiben a megvásárolt termék bruttó ára az 500 000 Ft összeget meghaladja.

    Amennyiben a Vállalkozó az dodof.hu hozzájárulásával 14 napon belül eláll az adásvételtől, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó részére visszautalandó összeg annyival csökkenhet, amennyivel időközben az adott termék ára csökkent.

    Amennyiben a dodof.hu hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó az adásvételtől
     14 napon belül elálljon és a Vállalkozó által visszaadott termék nem eredeti csomagolásban (beleértve valamennyi tartozékot és alkatrészt) kerül visszaküldésre, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a dodof.hu a visszajáró vételár összegét annyival jogosult csökkenteni, amennyi ahhoz szükséges, hogy a terméket a dodof.hu ismét értékesíteni tudja.

    Amennyiben az adott termék nem küldhető vissza abban az állapotban, amiben a Vásárló átvette, úgy a szerződéstől nem lehet elállni, illetve új termék kiszállítása nem igényelhető. Ez nem vonatkozik a következő esetekre: 

    1. A termék állapota termék hibaellenőrzése során változott meg. 
    2. A termék hibássá minősítése előtt a Vállalkozó használta a terméket. 
    3. A terméket a Vállalkozónak felróható okból (szándékosság vagy gondatlanság miatt) nem lehet az eredeti állapotában visszaküldeni. VAGY
    4. A terméket a Vállalkozó azelőtt eladta, hogy a terméket hibásnak találta volna. Vállalkozó köteles mindent visszaküldeni, ami még visszaküldhető és köteles kompenzálni a dodof.hu-t a termék használatából származó haszon összegéig.

    Amennyiben a Vállalkozó elmulasztja a hibát határidőben bejelenteni, úgy nem jogosult a szerződéstől elállni. 

    V. A személyes adatok védelme és biztonsága 

    A dodof.hu adatvédelmi szabályzat itt található mely részletesen szabályozza a személyes adatok védelmét. Ezen rendelkezések minden Vásárlóra nézve kötelezőek.

    VI. Munkaórák

    A dodof.hu  webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a hét minden napján.

    Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén a dodof.hu semmilyen felelősséget nem vállal azon időszakra nézve, amely alatt nem volt elérhető a dodof.hu webáruháza. 

    VII. Árak

    A feltüntetett árak a szerződéses ajánlat részét képezik és nem ajánlott árak. Az online webáruházban feltüntett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett feltüntetett árak végső árak (az ÁFÁ-t és egyéb esetleges adókat, illetékeket tartalmazzák), amelyek a Fogyasztó által az adott termékért fizetendők (azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, amely díjak a Vásárló választása szerint a „Kosárban“ feltüntetésre kerülnek). 

    Az akciós árak a készlet erejéig (a speciális akciós áron elérhető termékek száma feltüntetésre kerül) vagy korlátozott ideig érvényesek. 

    A Vásárló tudomásul veszi, hogy a dodof.hu jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől, abban az esetben, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára a dodof.hu belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről a hibáról a dodof.hu a Vásárlót tájékoztatja. Ebben az esetben a dodof.hu visszafizeti a Vásárló részére a hibásan feltüntetett és a Vásárló által megfizetett vételárat. Példák az ár hibásan történő feltüntetésére:

    1. A termék ára első ránézésre helytelen (pl.: nem veszi figyelembe a beszerzési árat);
    2. A termék áránál egy vagy több számjeggyel több, ill. kevesebb van; 
    3. A termékre vonatkozó kedvezmény meghaladja az 50%-ot, úgy, hogy a termék nem része semmilyen különleges marketingkampánynak vagy kiárusítási akciónak és nincs ilyen speciális szimbólummal ellátva;
    4. A dodof.hu felhívja a figyelmet, hogy információs rendszere az egyértelműen hibás árral ellátott termékeknél is automatikusan azt az információt tünteti fel, hogy akciós, ill. kiárusításban lévő termékről van szó. Amennyiben kérdéses, hogy a termék ára ténylegesen leértékelt vagy csak szemmel láthatóan hibáról van szó, a Vásárló köteles kapcsolatba lépni a dodof.hu az ár ellenőrzése érdekében. 

    Az Alza fenntartja a jogát, hogy érvénytelennek tekintse azon adásvételi szerződéseket, amelyek során személyes vagy bankkártya adatokkal stb. visszaéltek, illetve amennyiben arról bíróság vagy egyéb hatóság ekként döntött és erről a dodof.hu a Vásárlót tájékoztatja. 

    A Vásárló tudomásul veszi, hogy a fentiekben felsorolt esetekben nem jön létre érvényes adásvételi szerződés és a dodof.hu a Vásárló ily módon történő szerzését jogcím nélküli szerzésnek tekinti. 

    A Vásárló tudomásul veszi, hogy az 1 és 2 forintos címletű érmék forgalomból való kivonása miatt szükséges a termékek árának kerekítése az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. Törvény alapján. Az ilyen kerekítés következtében a termék véges árában enyhe eltérés fordulhat elő.

    VIII. Megrendelések

    Az ár feltüntetésre kerül a megrendelésben és a megrendelés megerősítésének szöveges üzenetében. A megrendeléseket a következő módon lehet leadni:

    1. a dodof.hu által működtetett webáruházon keresztül (e-shop); vagy
    2. e-mailben, amit a dodof@dodof.hu email címre kell elküldeni (csak Fogyasztók részére áll rendelkezésre).
    3. A dodof.hu telefonos ügyfélszolgálatán keresztül a hét minden napján 08:00 órától 20:00 óráig telefonon is leadható megrendelés.

    A Vásárlónak elküldött emailben megtaláható a kiszállítás várható idejére vonatkozó információ. A szállítási idő és a szállítási költség a Vásárló által kiválasztott opcióktól függ, melyek a megrendelés leadásának második lépésében találhatók.  A várható kiszállítási idő dodof.hu becslésén alapul, amely előre nem látható körülmények esetén változhat, melyet a Vásárlók kifejezetten tudomásul vesznek.

    A Vásárló a rendeléstől elállhat, amennyiben a dodof.hu arról tájékoztatja, hogy a várható kiszállítási időponthoz képest a rendelt termék később kerül kiszállításra, úgy  a fogyasztó a teljes vételár visszatérítésére jogosult.

    IX. Fizetési módok

    A dodof.hu saját döntése alapján állapítja meg a fizetési feltételeket és a vásárlás során a következő Fizetési Módokat kínálhatja fel (azzal, hogy az elektronikus fizetés lehetőségét a vonatkozó jogszabályok alapján mindenkor lehetővé teszi) és egyben részletesen tájékoztatja a Vásárlókat az egyes fizetési módokhoz kapcsolódó költségekről:

    1. banki átutalás;
    2. online kártyás fizetés (MasterCard, Maestro vagy Visa bankkártyával), a Vásárló által megadott kártyaadatokat a jövőbeli kifizetések miatt a releváns bank automatikusan megjegyzi (ezt az opciót a Vásárló a saját dodof.hu fiókjában a "Személyes Adatok" menüpontban törölheti);
    3. Paypal fizetési mód
    4. Készpénzes fizetés – személyes átvétel és utánvét esetén a kiszállítás során

    Amíg a megrendelés összege nem kerül teljes egészében kifizetésre és a dodof.hu részére jóváírásra, a termék a dodof.hu tulajdonában marad. 

    A megrendelés leadását követően a Vásárló a számlázási adatokat nem módosíthatja. 

    Amennyiben a Vásárló a dodof.hu -val kötött szerződéstől eláll, vagy ha a Vásárló bármely más okból visszatérítésre jogosult, a dodof.hu a vételárat a vásárlásnál használt fizetési móddal azonos módon téríti vissza. A visszatérítéshez szükséges helyes és pontos adatokat a Vásárló köteles a dodof.hu részére megadni, az adatok pontatlanságából eredő károkért a dodof.hu nem vállal semmilyen felelősséget.

    A dodof.hu a befizetett összegekről számlát állít ki, a befolyó összegeket nyilvántartásában elkönyveli.

    X. Kiszállítás

    1. Általános szabályok

    A dodof.hu a termékeket független szállítmányozó céggel együttműködve szállítja ki.

    A dodof.hu nem garantálja a Vásárlók számára valamennyi – elméletben – elérhető szállítási mód igénybevételének lehetőségét. Egyes szállítási módok attól függően kerülnek a Vásárló részére kiajánlásra, hogy milyen távolságra van a kiszállítási cím, illetve milyen szállítási kapacitások állnak a dodof.hu részére rendelkezésre adott pillanatban. Vis maior vagy az információs rendszerben beálló zavar esetén, a dodof.hu nem vállal felelősséget a késedelmes áruszállításért. 

    A szállítás kapcsán felkínált lehetőségekkel, az aktuális feltételekkel és árakkal kapcsolatos információk a dodof.hu webáruházban mindig naprakészen elérhetők.

    2. Egyéb rendelkezések

    Amennyiben a Vásárló a vásárlás időpontjában ÁFA befizető jogi személy/vállalkozás vagy egyéni vállalkozó, akkor a termék kizárólag az adott jogi személy vagy vállalkozás képviseletére jogosult személy részére vagy – a dodof.hu részére megküldött ügyvédi/közjegyzői ellenjegyzéssel ellátott meghatalmazásban szereplő – meghatalmazott személy részére, illetve egyéni vállalkozó esetében az egyéni vállalkozó részére kerül kiszállításra. Az egyéni vállalkozó esetében a kiszállítás a személyazonosító okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) bemutatása ellenében történik meg. 

    Amennyiben a Vásárló a megrendelt és már kifizetett terméket személyesen veszi át, úgy ahhoz az általa megadott telefonszámra megküldött PIN kód bemutatása szükséges. A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a PIN kódhoz harmadik személy ne férjen hozzá, illetve azt harmadik személy ne használhassa fel.

    Amikor a Vásárló átveszi a termékeket a szállítmányozó vállalattól, a Vásárló - a szállítmányozó vállalat képviselőjével együtt - alaposan és megfelelően megvizsgálja a kézbesítést (nevezetesen a csomagok számát, a logós csomagolószalag sértetlenségét, és a sértetlen csomagolást) és a mellékelt szállítási jegyzéket. A Vásárló a nem szerződésszerűen kiszállított csomag átvételét visszautasíthatja, különösen, amennyiben a kiszállított termék hiányos vagy a sérült. Amennyiben a Vásárló a hibás kiszállítást elfogadja, a Vásárló köteles a szállítmányozó vállalat szállítási jegyzékében feltüntetni a sérülés leírását. 

    A hiányos vagy sérült szállítást azonnal be kell jelenteni e-mailben az dodof@dodof.hu e-mail címre és a szállítmányozó vállalat képviselője által aláírt kárbejelentő lapon meg kell adni és be kell jelenteni a sérülés leírását és azt emailben vagy postán keresztül, késedelem nélkül kell elküldeni a dodof.hu részére a fent megjelölt hivatalos elérhetőségei valamelyikén. Amennyiben a Vásárló ezen bejelentés haladéktalan bejelentését elmulasztja, a dodof.hu fenntartja magának a jogot, hogy kizárja a felelősségét, amennyiben a sérülés nem a szállítással összefüggésben keletkezett. A hiányos szállításra vagy sérült csomagolásra vonatkozó reklamáció nem korlátozza a Vásárló szavatossági igényekre vonatkozó jogát. 

    XII. Panaszkezelés, jogérvényesítés

    Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó Egyesült Nemzetek Egyezménye nem alkalmazandó. 

    A dodof.hu a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezik.

    Hatósághoz fordulás lehetősége: A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a megyei kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.

    Békéltető testületi eljárás lehetősége: Amennyiben a dodof.hu és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a dodof.hu -val történő egyeztetés során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulni és kezdeményezheti a Testület eljárását. A dodof.hu a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testület előtti eljárást és együttműködési kötelezettség terheli az eljárásban. Az Ön lakóhelye szerint illetékes békéltető testületről tájékozódjon a fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei internetes oldalon.

    Bírósághoz fordulás joga: A Megrendelő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

    EU-vitarendezési platform: A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.

    A dodof.hu azt javasolja Vásárlóinak, hogy a helyzet megoldása érdekében először lépjenek kapcsolatba  a Felek.

    Jelen ÁSZF 2021. január 01. napjától hatályos, a korábbi ÁSZF ezen időponttól hatályát veszti

    A jobb felhasználói élmény érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk. A weboldal böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Adatkezelési tájékoztató.