Általános Szerződési Feltételek
I. Bevezető rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) szabályozzák a felek kapcsolatát, amennyiben a vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) szerződést/fogyasztói szerződést kötnek Érces Attila egyéni vállalkozó (adószám: 57141581-2-36, székhelye: 5000 Szolnok, Rét utca 11/A. nyilvántartási szám:55732871) mint Eladóval. a Vásárló és Érces Attila továbbiakban együtt: Felek).
Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák azt az esetet, amikor a Vásárló a www.dodof.hu webáruházból rendel, ilyen esetekben Érces Attila e.v., mint eladóval kerül üzleti kapcsolatba, mivel a webáruházat ez a vállalkozási forma működteti.
Részletes információ a bolt működéséről és a termékekről www.dodof.hu weboldalon a „rólunk” szóló fejezetben olvasható.
A Vásárló lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.
Fogyasztó: az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést.
Gyártó:
a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió
területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy
amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető
jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.
Tekintettel arra, hogy a jelen ÁSZF a dodof.hu honlapján közzétételre került és így az valamennyi Vásárló számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető, a megrendelés leadásával, illetve az ott elhelyezett „check box“ kipipálásával a Vásárló elismeri és megerősíti azt, hogy a szerződéskötés előtt megismerte a jelen ÁSZF tartalmát, így különösen a II. fejezetben foglalt kijelentéseket és szavatosságokat, valamint tudomásul veszi, hogy a Reklamációs kódex és a Szállítási Információ szerves részét képezi az ÁSZF-nek. A Vásárló egyben kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-nek és mellékleteinek a megrendelés leadáskor érvényes és hatályos szövegét kifejezetten megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy az dodof.hu-n történő termékvásárlás során a Vásárló nem jogosult a dodof.hu szerződéses partnerei, illetve a bejegyzett védjegyek, kereskedelmi nevek, céglogók stb. használatára, hacsak egyes konkrét esetekre vonatkozólag nem jött létre egyedi megállapodás a Felek között.
A Vásárló a termékek/szolgáltatások/digitális tartalmak megrendelése esetén az általa megadott adatok pontosságáért és érvényességéért felelősséggel tartozik, és azok valódiságát szavatolja.
Amennyiben a Vásárló megrendeli a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, a Vásárló e-mailben számlát kap, ami tartalmazza a Felek közötti megállapodás részleteit.
II. A szerződéskötést megelőző nyilatkozatok
Az dodof.hu tulajdonosa kijelenti és szavatolja, hogy:
- Az elektronikus kommunikáció költsége Vásárlónak nem kerül felszámításra. Az eladó semmilyen díjat a Vásárló internet/telefon szolgáltatójának nem számít fel; ez azonban nem vonatkozik szállítási díjra
- A Vásárló köteles kifizetni a vételárat mielőtt átvenné a megrendelt termékeket az eladótól vagy amennyiben utánvéttel fizet, a termék átvételével egyidejűleg.
- A dodof.hu főszabály szerint nem köt folyamatos teljesítésű szerződéseket.
- A tulajdonos által működtetett webáruházban található termékek és szolgáltatások árai mellett feltüntetésre kerül, hogy az összeg tartalmazza-e az ÁFÁ-t vagy sem, illetve az esetleges további, törvényben meghatározott fizetési kötelezettségeket (amennyiben van ilyen). A szállítási költség azonban a kiválasztott szállítási módtól, a szállítmányozótól és a fizetési módtól függően változhat. A szállítási díjról az eladó a Fogyasztót a megrendelés leadása előtt tájékoztatja.
- A szerződések, illetőleg a számlák a dodof.hu által kezelt elektronikus archívumba mentésre kerülnek, amihez minden Alza felhasználónak lehetősége van a saját felhasználói fiókján keresztül hozzáférni.
- Előrendelésre vonatkozó szabályok:
7.
- 7.1. Előrendelés esetén az előrendelt termék ára tájékoztató jellegű, amelytől a termék végleges ára eltérhet. A dodof.hu a Vásárlót a termék árának változásáról tájékoztatja. Az előrendelt termék végleges vételára azt követően kerül meghatározásra, hogy az a raktárába leszállításra került.
8.
- 7.2. Az előrendelésre is a IX. Fejezetben meghatározott fizetési módok vonatkoznak tehát vásárlónak az előrendelés leadásakor nem szükséges előre kifizetni a termék vételárát.
9.
- 7.3. A Vásárló az előrendeléstől indokolás nélkül bármikor elállhat, ebben az esetben a dodof.hu valamennyi, a Vásárló által ezzel összefüggésben, előre megfizetett összeget visszafizet. Amennyiben Vásárló az előrendelés vételárát előre megfizette és a termék ára változik, úgy a különbözetet a dodof.hu visszautalja a vásárló részére (amennyiben az ár alacsonyabb) vagy a vásárló köteles azt az Alza részére még a termék leszállítását megelőzően megfizetni (ha az ár magasabb), amennyiben a vásárló akként dönt, hogy az árváltozás ellenére sem akar elállni az előrendelésétől.
10.
- 7.4. Az előrendelési lehetőséggel megvásárolható termékek esetén véges számú termék állhat a dodof.hu rendelkezésére, ezért előfordulhat, hogy az előrendelést nem tudja azonnal teljesíteni. Ezért a dodof.hu jogosult az előrendelt termékek szállítási határidejét megváltoztatni. Amennyiben az előrendelt termék szállítási határideje jelentősen megváltozik (azaz meghaladja a 14 napot) a vásárló jogosult az előrendelésétől elállni. Amennyiben a termékkel kapcsolatos körülmények az előrendelés időpontjában foglaltakhoz képest jelentős mértékben megváltoznak és a dodof.hu- ezen körülmények változására tekintettel - nem elvárható az előrendelés teljesítése, úgy a dodof.hu jogosult az előrendeléstől indokolás nélkül elállni és erről a vásárlót értesíti.
11.
- 7.5. Vásárló az előrendelt termékek korlátossága tekintetében tudomásul veszi, hogy a dodof.hu számára rendelkezésére álló készletek az előrendelések sorrendje szerint kerül értékesítésre.
III. Megállapodás
1. Teljesítés
A Vásárló azzal, hogy elfogadja a dodof.hu által működtetett webáruházban megjelenő ajánlatot és a kívánt terméket (áru, szolgáltatás) a „kosárba teszi“ szerződést köt a dodof.hu. A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződés nyelve magyar. A Vásárló – egyes estekben – szerződést köthet a dodof.hu vevőszolgálati munkatársának segítségével telefonon vagy emailen keresztül is.
A Vásárló megváltoztathatja a kosárba tett termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokat (például ellenőrizheti a megrendelés státuszát, mielőtt leadná a megrendelést). Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló (kiválasztva a szállítási és fizetési módokat) leadta a megrendelését és a megrendelést a dodof.hu befogadta. Az dodof.hu e körben nem vállal felelősséget az elektronikus adatátvitel során bekövetkezett esetleges hibákért vagy tévedésekért (amennyiben ilyen felmerülne). A Vásárlót a dodof.hu a szerződés létrejöttéről – a Vásárló által megadott email címre küldött – megerősítő emailben tájékoztatja.
Az Alza a megerősítő e-mailben mellékletként elküldi a hatályos ÁSZF-jét. Amennyiben az ÁSZF másképp nem rendelkezik, a megkötött szerződést (beleértve az elfogadott vételárat is) csak a Felek közös megállapodása vagy törvényi előírás esetén lehet módosítani vagy megszüntetni.
A megkötött szerződést a dodof.hu iktatja és legalább öt évig – vagy ahogy azt a vonatkozó jogszabályok előírják – archiválja. Az archivált szerződések olyan harmadik felek számára nem hozzáférhetőek, akik az ügyletben nem voltak érintettek, ez alól kivételt képez a hatályos jogszabályok által bíróságok, hatóságok vagy egyéb harmadik felek részére történő kötelező adatszolgáltatás. A szerződés megkötésének egyes technikai lépéseiről szóló információk és a szerződés megkötésének folyamata a jelen ÁSZF-ben került részletesen rögzítésre.
2. Az áruk átadása
Az adásvételi szerződéssel a dodof.hu vállalja, hogy a terméket kiszállítja, és a Vásárló a terméken tulajdonjogot szerez, míg a Vásárló vállalja, hogy a terméket a dodof.hu-tól átveszi és annak vételárát kifizeti.
A dodof.hu a termékek tulajdonjogát a vételár teljes összegének kifizetéséig fenntartja, a Vásárló csak azután szerzi meg a termék tulajdonjogát, hogy a teljes vételárat kifizette.
A dodof.hu leszállítja a termékeket a megfelelő és hozzátartozó dokumentációval és biztosítja, hogy a Vásárló a termék tulajdonjogát, a szerződésnek megfelelően megszerezze.
A dodof.hu a Vásárlót a termék kiszállításáról szerződött partnerein keresztül időben értesíti. A dodof.hu szerződésszerűen teljesít, ha a Vásárlónak kiszállítja a terméket és lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy azt a Vásárló megtekintse és a teljesítés helyén megvizsgálja.
Vállalkozók esetében a dodof.hu a teljesítése akkor történik meg, amikor a kiszállítandó terméket a dodof.hu a szállítmányozó vállalat részére átadja és a Vállalkozó részére a szállítmányozási szerződésből származó jogok érvényesítését a Vállalkozóra engedményezi. Fogyasztók esetében a dodof.hu teljesítése akkor történik meg, miután a Fogyasztó a megjelölt termékeket a szállítmányozó vállalattól átveszi.
A dodof.hu a megvásárolt terméket a megállapodásban szereplő mennyiségben, minőségben és dizájnban szállítja le a Vásárlónak.
Amennyiben a Felek másképp nem állapodtak meg, úgy a dodof.hu a vonatkozó saját szabályzata szerint csomagolja be a terméket; amennyiben nincs erre vonatkozólag külön megállapodás, akkor az adott termék úgy kerül becsomagolásra, hogy az megfelelő védelmet és őrzést kapjon. Ugyanez vonatkozik a kiszállítandó termékekre is.
3. Szavatosság
A termék hibás, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek. A termék abban az esetben is hibásnak tekinthető, ha a Vásárló részére más termék került kiszállításra.
A Vásárló a hibás teljesítéssel kapcsolatos igényt akkor emelhet, amikor a kárveszély viselése átszáll a Vásárlóra. Ekkor a Vásárlónak jeleznie kell a termék hibáját a dodof.hu részére. A Vásárló később is élhet hibás teljesítési igénnyel, amennyiben a hiba felfedezésére később kerül sor és a hibás teljesítés a dodof.hu-nak felróható.
A kárveszély átszállását követően a Vásárló haladéktalanul köteles megvizsgálni a terméket, annak jellemzőit és minőségét.
A kárveszély akkor száll át a Vásárlóra, amikor a Vásárló a termék birtokába kerül; ugyanez vonatkozik arra az esetre is, amikor a Vásárló engedélyével más részére / átadási helyre kerül átadásra a Termék, de később a Vásárló megtagadja a termékek átvételét.
Amennyiben a kár bekövetkeztére a kárveszély Vásárlóra történő átszállását követően kerül sor, úgy a Vásárlónak a termék teljes vételárát ki kell fizetnie, kivéve, ha a sérülés a dodof.hu szerződésszegésének eredménye.
Amennyiben a Vásárló a termék átvételével késedelembe esik, úgy a dodof.hu – az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre.
4. A dodof.hu szavatosságvállalásai
A dodof.hu szavatolja a Vásárlónak, hogy a termék a kézhezvételkor sérülésmentes. A dodof.hu szavatolja továbbá, hogy a termék Vásárló általi átvételének időpontjában:
- A termék rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amiben a Felek megállapodtak vagy amennyiben erre vonatkozóan nem jött létre megállapodás, úgy az megfelel a dodof.hu vagy a gyártó általi leírásnak.
- A termék a megfelelő mennyiségben, méretben és súlyban került leszállításra.
- A termék megfelel a jogszabályi előírásoknak.
Ellenkező kikötés hiányában a Vásárló, amennyiben Fogyasztónak minősül jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24 hónapon belül szavatossági igényt terjesszen elő. Amennyiben a Vásárló Vállalkozásnak minősül a szavatossági igény előterjesztésének határideje a termék átvételét követő 12 hónap. A szavatossági igény előterjesztésének lehetősége nem vonatkozik a következőkre:
- a szokásos használatból keletkező értékcsökkenésre;
- azokra a szokásos használat során keletkezett hibákra, melyekről a Vásárló már az értékesítés során felvilágosítást kapott és melyek a Vásárló számára már az átvételkor is nyilvánvalóak voltak; vagy
- egyes speciális, a használat jellegével összefüggő esetekre.
A Vásárló jogosult arra, hogy a hibás fogyasztási cikkekre szavatossági igényt terjesszen elő a termék átvételétől számított 24 hónapon belül.
A Vállalkozókra más szavatossági időszak vonatkozhat.
A hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a hibát a dodof.hu a termék átvétételét megelőzen jelezte vagy a Vásárló a termék hibájával tisztában volt mielőtt átvette a terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta.
Abban az esetben, ha a hibás teljesítés kedvezményes (árcsökkentett) vagy használt termékre vonatkozik, a Vásárló a termék cseréje helyett ésszerű mértékű árkedvezményre jogosult.
Amennyiben a Vásárló szavatossági javítást kér és a javított terméket nem veszi át a megadott határidőben, úgy a dodof.hu jogosult minden késedelmes nap után bruttó 200 Ft tárolási díjat felszámítani. Amennyiben a Vásárló a javítási értesítő kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével sem veszi át a terméket, úgy az Alza jogosult a terméket a tárolási díj fedezése érdekében értékesíteni.
A Vásárló a termék hibája esetén jogosult:
- a hibás termék hibátlan termékre való kicserélésére vagy ha termék cseréje a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, akkor a hiba kijavításához hiányzó alkatrész ésszerű határidőn belül kiszállítására. Abban az esetben, ha a termék alkatrésze hibásodott meg, akkor a Vásárló csak a meghibásodott alkatrész cseréjét kérheti; amennyiben ez nem lehetséges, a Vásárló elállhat a szerződéstől. Nem jogosult a Vásárló elállni a szerződéstől, ha az elállás a hiba jellegére tekintettel nem indokolt, így különösen, ha a hiba késedelem nélkül kijavítható; ebben az esetben a Vásárló a hiba ingyenes kijavítására jogosult;
- a hiba dodof.hu költségére történő kijavítására;
- a vételárból levonásra kerülő ésszerű mértékű árleszállításra; vagy
- a szerződéstől való elállásra.
A reklamáció bejelentésével egyidejűleg a Vásárló tájékoztatja a dodof.hu, hogy a fenti lehetőségek közül melyiket választja, ezt követően másik szavatossági igényre csak saját költségére vagy a dodof.hu jóváhagyásával jogosult áttérni; kivéve, ha a Vásárló a hiba kijavítását kérte, azonban a hiba nem javítható, illetve ha az áttérésre a dodof.hu adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Amennyiben a hibát a dodof.hu nem javítja ki belátható időn belül vagy a dodof.hu akként tájékoztatja a Vásárlót, hogy az adott hiba nem kerül kijavításra, úgy a Vásárló a vételárból ésszerű mértékű árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.
Amennyiben a Vásárló elmulasztja megjelölni, hogy a fent említett szavatossági jogok közül melyik lehetőséget választja, úgy a kisebb szerződésszegések rész rendelkezései alkalmazandó (lásd alábbi 6. pont).
Abban az esetben, ha a dodof.hu nem tud hibátlan terméket kiszállítani, vagy nem tudja kicserélni a hibás alkatrészt vagy megjavítani a terméket, akkor a Vásárló ésszerű mértékű árleszállításra jogosult abban az esetben is, ha a dodof.hu nem orvosolja a helyzetet ésszerű időn belül, vagy ha a helyzet orvoslása jelentős kellemetlenséget okozna a Vásárlónak.
Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség.
5. Általános szabályok szerződésszegés esetére
Amennyiben a termék hibája kijavítható, de az a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.
Amennyiben új termék kerül kiszállításra, a Vásárló köteles a dodof.hu részére az eredeti hibás terméket (annak összes tartozékával együtt) a dodof.hu költségére visszaküldeni.
A Vásárló köteles a hibát annak észlelését/ felfedezését követően haladéktalanul a dodof.hu nak bejelenteni. Amennyiben a Vásárló a hiba bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint 2 hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény legkésőbb a termék kiszállítása utáni két éven belül terjeszthető elő.
A szavatosság időtartama azon a napon kezdődik, amikor a termék a Vásárló részére átadásra került. Amennyiben a termék a Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre kiszállításra került.
A Vásárló nem jogosult szavatossági igényt előterjeszteni, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély viselése átszállt a Vásárlóra.
7. Továbbértékesítés
Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló a dodof.hu vásárolt terméket továbbértékesíti, köteles erről a dodof.hu értesíteni. Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló az értesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a dodof.hu továbbra is a Vállalkozónak minősülő Vásárlót tekinti a termék tulajdonosának és minden hibás teljesítésből eredő igény jogosultjának.
8. Jótállás
8.1. Gyártói jótállások
Amennyiben az egyes termékekre gyártói jótállások irányadók, úgy ezek a jogszabályi alapon nyújtott kötelező jótállás feltételeit nem írják felül. Kérjük tájékozódjon a termékkel kapcsolatos gyártói jótállás feltételeiről a termék csomagolásán.
Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a termék meghibásodása esetén értékhatártól függően egy, kettő, vagy három év kötelező jótállás terjed ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) mellékletében felsorolt egyes termékkategóriákba tartozó termékekre.
Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik.
Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint a dodof.hu -nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a dodof.hu, vagy - a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik.
A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint.
Hibás termékek kezelése:
- Amennyiben javítható a termék, úgy törekedni kell arra, hogy a javítás 15 napon belül megtörténjen. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a dodof.hu a Fogyasztókat köteles tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- Termék sikertelen javítása esetén a Fogyasztók az alábbi táblázat szerinti igényeket érvényesíthetik:
Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik. Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint az dodof.hu -nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a dodof.hu, vagy - a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik.
A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint.
Hibás termékek kezelése:
- Amennyiben javítható a termék, úgy törekedni kell arra, hogy a javítás 15 napon belül megtörténjen. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a dodof.hu a Fogyasztókat köteles tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- Termék sikertelen javítása esetén a Fogyasztók az alábbi táblázat szerinti igényeket érvényesíthetik:
Felmerülő probléma a jótállási idő alatt | Elsődlegesen: csereigény | Másodlagosan: pénzvisszatérítés |
Első javításnál a dodof.hu megállapítja, hogy nem javítható a fogyasztási cikk | Fogyasztó eltérő rendelkezésének hiányában 8 napon belül ki kell cserélni a fogyasztási cikket. | Amennyiben nincs lehetőség a fogyasztási cikk kicserélésére, akkor a Fogyasztó által bemutatott számla/nyugta szerinti ellenértéket 8 napon belül vissza kell téríteni a Fogyasztónak. |
3 alkalommal történő javítás után ismét meghibásodik a fogyasztási cikk | Ha a Fogyasztó árleszállítást, vagy a fogyasztási cikk dodof.hu költségére történő kijavítását, ill. mással történő kijavíttatását nem igényli, úgy az dodof.hu köteles 8 napon belül kicserélni a fogyasztási cikket. | |
Amennyiben a javítási igény jelzésétől számítva 30 napon belül nem kerül sor a javításra | A Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni a cikket. |
A Fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a dodof.hu -nak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a Szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget azonban köteles a dodof.hu -nak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a dodof.hu adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a dodof.hu köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kötelező jótállás további feltételeit a jótállási jegy tartalmazza. A dodof.hu fenntartja a jogot, hogy a jótállási jegyet elektronikus formában tegye elérhetővé a Fogyasztó részére. Az elektronikus jótállási jegy átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon kerül sor, vagy amennyiben a dodof.hu az elektronikus jótállási jegyet letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja rendelkezésre, úgy a letöltési címet a jótállási idő végéig biztosítani fogja.
IV. Elállás
1. Fogyasztó
A Fogyasztó indokolás nélkül jogosult a szerződéstől 14 napon belül elállni, mely időtartam a szerződés létrejöttével kezdődik, ez a nap kezdődhet( ha a Felek nem rendelkeznek másként):
- adásvételi szerződés esetén a termék átvételének napjától vagy több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén, amennyiben a termékek vagy termék darabok kiszállítása eltérő időpontban történik az utoljára szolgáltatott termék vagy termékdarab átvételének napjától,
- folyamatos teljesítésű szerződés esetén az első szolgáltatás átvételének napjától,
- szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban.
Amennyiben a Fogyasztó akként dönt, hogy a fentiekben meghatározott időszakban eláll a szerződéstől, a Fogyasztó köteles a terméket az dodof.hu részére és címére egy egyértelmű nyilatkozattal együtt (amely lehet a kitöltött űrlap, vagy a minta elállási nyilatkozat, vagy más egyértelmű elállási nyilatkozat) visszaküldeni, amiben megjelöli az elállása okát, továbbá a szerződéses dokumentum számát és megadja a bankszámlaszámát (IBAN formátumban). A számlaszámon túl a számlatulajdonos nevének megadása is szükséges. Ezen információk birtokában tudjuk a leggyorsabban feldolgozni az elállást.
A Fogyasztó akként állhat el legegyszerűbben a szerződéstől, hogy az dodof@dodof.hu email címre elküldi a dodof.hu részére. Amint a Fogyasztó elküldte elállási nyilatkozatát, azt a dodof.hu írásban késedelem nélkül visszaigazolja.
A Fogyasztó nem állhat el a szerződéstől az alábbi esetekben:
- Amennyiben a szolgáltatás teljesítésére a Fogyasztó kifejezett hozzájárulásával a felmondási idő lejárta előtt kerül sor; és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás teljesítését követően felmondási jogát elvesziti;
- Amennyiben az áru a Fogyasztó kívánságának, igényének megfelelően kialakítva/átalakítva/testreszabva kerül kiszállításra;
- A romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző fogyasztási cikkek kiszállítása esetén, illetve ha a termékek helyreállíthatatlanul összekeveredtek más termékekkel a kiszállítás után;
- Amennyiben a Fogyasztó kifejezett kérésére a Fogyasztó által vásárolt termék kijavítására vagy karbantartására a fogyasztó által megjelölt helyen kerül sor (kivéve a kért kijavításokat, illetve a kért alkatrészek kiszállítását);
- A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy a Fogyasztó a dodof.hu által kiszállított termékeket a saját költségén késedelem nélkül köteles az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni a dodof.hu részére. A termékek visszaküldésével kapcsolatosan felmerülő költségeket (szerződéstől való elállás esetén), illetve amennyiben a termék jellege a szokásos postai szállítástól eltérő visszaszállítást igényel (és amennyiben a szerződéstől való elállásra nem az üzletkötés helyszínén kerül sor) a Vásárló téríti meg.
Ha a Vásárló a szokásostól eltérő fuvarozási mód választásával küldi vissza a terméket, a dodof.hu nem köteles az ebből fakadó többletköltséget megtéríteni.
A Fogyasztó a termékeket teljes egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában (ha lehetséges) és olyan állapotban és értékben köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket megkapta.
A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termékben bekövetkező mindazon értékcsökkenésért, ami a termék jellegétől és jellemzőitől eltérő használatból/kezelésből keletkezik.
Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy részére a szerződés szerint kifizetett teljes összeget indokolatlan késedelem nélkül, az elállástól számított 14 napon belül, a szerződésben megjelölt fizetési módon a dodof.hu visszafizeti. A vételár teljes összege abban az esetben kerül a Fogyasztó részére visszafizetésre, ha a Fogyasztó a terméket a dodof.hu üzletében visszavitte, vagy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a dodof.hu részére visszaküldte.
2. Vállalkozó
Vállalkozók a jogszabályokban foglalt kivétellel, csak a dodof.hu jóváhagyásával állhatnak el a szerződéstől.
A Vállalkozó nem állhat el az adásvételi szerződéstől, amennyiben a megvásárolt termék bruttó ára az 500 000 Ft összeget meghaladja.
Amennyiben a Vállalkozó az dodof.hu hozzájárulásával 14 napon belül eláll az adásvételtől, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó részére visszautalandó összeg annyival csökkenhet, amennyivel időközben az adott termék ára csökkent.
Amennyiben a dodof.hu hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó az adásvételtől
14
napon belül elálljon és a Vállalkozó által visszaadott termék nem
eredeti csomagolásban (beleértve valamennyi tartozékot és alkatrészt)
kerül visszaküldésre, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a dodof.hu a
visszajáró vételár összegét annyival jogosult csökkenteni, amennyi
ahhoz szükséges, hogy a terméket a dodof.hu ismét értékesíteni tudja.
Amennyiben az adott termék nem küldhető vissza abban az állapotban, amiben a Vásárló átvette, úgy a szerződéstől nem lehet elállni, illetve új termék kiszállítása nem igényelhető. Ez nem vonatkozik a következő esetekre:
- A termék állapota termék hibaellenőrzése során változott meg.
- A termék hibássá minősítése előtt a Vállalkozó használta a terméket.
- A terméket a Vállalkozónak felróható okból (szándékosság vagy gondatlanság miatt) nem lehet az eredeti állapotában visszaküldeni. VAGY
- A terméket a Vállalkozó azelőtt eladta, hogy a terméket hibásnak találta volna. Vállalkozó köteles mindent visszaküldeni, ami még visszaküldhető és köteles kompenzálni a dodof.hu-t a termék használatából származó haszon összegéig.
Amennyiben a Vállalkozó elmulasztja a hibát határidőben bejelenteni, úgy nem jogosult a szerződéstől elállni.
V. A személyes adatok védelme és biztonsága
A dodof.hu adatvédelmi szabályzat itt található mely részletesen szabályozza a személyes adatok védelmét. Ezen rendelkezések minden Vásárlóra nézve kötelezőek.
VI. Munkaórák
A dodof.hu webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a hét minden napján.
Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén a dodof.hu semmilyen felelősséget nem vállal azon időszakra nézve, amely alatt nem volt elérhető a dodof.hu webáruháza.
VII. Árak
A feltüntetett árak a szerződéses ajánlat részét képezik és nem ajánlott árak. Az online webáruházban feltüntett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett feltüntetett árak végső árak (az ÁFÁ-t és egyéb esetleges adókat, illetékeket tartalmazzák), amelyek a Fogyasztó által az adott termékért fizetendők (azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, amely díjak a Vásárló választása szerint a „Kosárban“ feltüntetésre kerülnek).
Az akciós árak a készlet erejéig (a speciális akciós áron elérhető termékek száma feltüntetésre kerül) vagy korlátozott ideig érvényesek.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a dodof.hu jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől, abban az esetben, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára a dodof.hu belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről a hibáról a dodof.hu a Vásárlót tájékoztatja. Ebben az esetben a dodof.hu visszafizeti a Vásárló részére a hibásan feltüntetett és a Vásárló által megfizetett vételárat. Példák az ár hibásan történő feltüntetésére:
- A termék ára első ránézésre helytelen (pl.: nem veszi figyelembe a beszerzési árat);
- A termék áránál egy vagy több számjeggyel több, ill. kevesebb van;
- A termékre vonatkozó kedvezmény meghaladja az 50%-ot, úgy, hogy a termék nem része semmilyen különleges marketingkampánynak vagy kiárusítási akciónak és nincs ilyen speciális szimbólummal ellátva;
- A dodof.hu felhívja a figyelmet, hogy információs rendszere az egyértelműen hibás árral ellátott termékeknél is automatikusan azt az információt tünteti fel, hogy akciós, ill. kiárusításban lévő termékről van szó. Amennyiben kérdéses, hogy a termék ára ténylegesen leértékelt vagy csak szemmel láthatóan hibáról van szó, a Vásárló köteles kapcsolatba lépni a dodof.hu az ár ellenőrzése érdekében.
Az Alza fenntartja a jogát, hogy érvénytelennek tekintse azon adásvételi szerződéseket, amelyek során személyes vagy bankkártya adatokkal stb. visszaéltek, illetve amennyiben arról bíróság vagy egyéb hatóság ekként döntött és erről a dodof.hu a Vásárlót tájékoztatja.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a fentiekben felsorolt esetekben nem jön létre érvényes adásvételi szerződés és a dodof.hu a Vásárló ily módon történő szerzését jogcím nélküli szerzésnek tekinti.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy az 1 és 2 forintos címletű érmék forgalomból való kivonása miatt szükséges a termékek árának kerekítése az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. Törvény alapján. Az ilyen kerekítés következtében a termék véges árában enyhe eltérés fordulhat elő.
VIII. Megrendelések
Az ár feltüntetésre kerül a megrendelésben és a megrendelés megerősítésének szöveges üzenetében. A megrendeléseket a következő módon lehet leadni:
- a dodof.hu által működtetett webáruházon keresztül (e-shop); vagy
- e-mailben, amit a dodof@dodof.hu email címre kell elküldeni (csak Fogyasztók részére áll rendelkezésre).
- A dodof.hu telefonos ügyfélszolgálatán keresztül a hét minden napján 08:00 órától 20:00 óráig telefonon is leadható megrendelés.
A Vásárlónak elküldött emailben megtaláható a kiszállítás várható idejére vonatkozó információ. A szállítási idő és a szállítási költség a Vásárló által kiválasztott opcióktól függ, melyek a megrendelés leadásának második lépésében találhatók. A várható kiszállítási idő dodof.hu becslésén alapul, amely előre nem látható körülmények esetén változhat, melyet a Vásárlók kifejezetten tudomásul vesznek.
A Vásárló a rendeléstől elállhat, amennyiben a dodof.hu arról tájékoztatja, hogy a várható kiszállítási időponthoz képest a rendelt termék később kerül kiszállításra, úgy a fogyasztó a teljes vételár visszatérítésére jogosult.
IX. Fizetési módok
A dodof.hu saját döntése alapján állapítja meg a fizetési feltételeket és a vásárlás során a következő Fizetési Módokat kínálhatja fel (azzal, hogy az elektronikus fizetés lehetőségét a vonatkozó jogszabályok alapján mindenkor lehetővé teszi) és egyben részletesen tájékoztatja a Vásárlókat az egyes fizetési módokhoz kapcsolódó költségekről:
- banki átutalás;
- online kártyás fizetés (MasterCard, Maestro vagy Visa bankkártyával), a Vásárló által megadott kártyaadatokat a jövőbeli kifizetések miatt a releváns bank automatikusan megjegyzi (ezt az opciót a Vásárló a saját dodof.hu fiókjában a "Személyes Adatok" menüpontban törölheti);
- Paypal fizetési mód
- Készpénzes fizetés – személyes átvétel és utánvét esetén a kiszállítás során
Amíg a megrendelés összege nem kerül teljes egészében kifizetésre és a dodof.hu részére jóváírásra, a termék a dodof.hu tulajdonában marad.
A megrendelés leadását követően a Vásárló a számlázási adatokat nem módosíthatja.
Amennyiben a Vásárló a dodof.hu -val kötött szerződéstől eláll, vagy ha a Vásárló bármely más okból visszatérítésre jogosult, a dodof.hu a vételárat a vásárlásnál használt fizetési móddal azonos módon téríti vissza. A visszatérítéshez szükséges helyes és pontos adatokat a Vásárló köteles a dodof.hu részére megadni, az adatok pontatlanságából eredő károkért a dodof.hu nem vállal semmilyen felelősséget.
A dodof.hu a befizetett összegekről számlát állít ki, a befolyó összegeket nyilvántartásában elkönyveli.
X. Kiszállítás
1. Általános szabályok
A dodof.hu a termékeket független szállítmányozó céggel együttműködve szállítja ki.
A dodof.hu nem garantálja a Vásárlók számára valamennyi – elméletben – elérhető szállítási mód igénybevételének lehetőségét. Egyes szállítási módok attól függően kerülnek a Vásárló részére kiajánlásra, hogy milyen távolságra van a kiszállítási cím, illetve milyen szállítási kapacitások állnak a dodof.hu részére rendelkezésre adott pillanatban. Vis maior vagy az információs rendszerben beálló zavar esetén, a dodof.hu nem vállal felelősséget a késedelmes áruszállításért.
A szállítás kapcsán felkínált lehetőségekkel, az aktuális feltételekkel és árakkal kapcsolatos információk a dodof.hu webáruházban mindig naprakészen elérhetők.
2. Egyéb rendelkezések
Amennyiben a Vásárló a vásárlás időpontjában ÁFA befizető jogi személy/vállalkozás vagy egyéni vállalkozó, akkor a termék kizárólag az adott jogi személy vagy vállalkozás képviseletére jogosult személy részére vagy – a dodof.hu részére megküldött ügyvédi/közjegyzői ellenjegyzéssel ellátott meghatalmazásban szereplő – meghatalmazott személy részére, illetve egyéni vállalkozó esetében az egyéni vállalkozó részére kerül kiszállításra. Az egyéni vállalkozó esetében a kiszállítás a személyazonosító okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) bemutatása ellenében történik meg.
Amennyiben a Vásárló a megrendelt és már kifizetett terméket személyesen veszi át, úgy ahhoz az általa megadott telefonszámra megküldött PIN kód bemutatása szükséges. A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a PIN kódhoz harmadik személy ne férjen hozzá, illetve azt harmadik személy ne használhassa fel.
Amikor a Vásárló átveszi a termékeket a szállítmányozó vállalattól, a Vásárló - a szállítmányozó vállalat képviselőjével együtt - alaposan és megfelelően megvizsgálja a kézbesítést (nevezetesen a csomagok számát, a logós csomagolószalag sértetlenségét, és a sértetlen csomagolást) és a mellékelt szállítási jegyzéket. A Vásárló a nem szerződésszerűen kiszállított csomag átvételét visszautasíthatja, különösen, amennyiben a kiszállított termék hiányos vagy a sérült. Amennyiben a Vásárló a hibás kiszállítást elfogadja, a Vásárló köteles a szállítmányozó vállalat szállítási jegyzékében feltüntetni a sérülés leírását.
A hiányos vagy sérült szállítást azonnal be kell jelenteni e-mailben az dodof@dodof.hu e-mail címre és a szállítmányozó vállalat képviselője által aláírt kárbejelentő lapon meg kell adni és be kell jelenteni a sérülés leírását és azt emailben vagy postán keresztül, késedelem nélkül kell elküldeni a dodof.hu részére a fent megjelölt hivatalos elérhetőségei valamelyikén. Amennyiben a Vásárló ezen bejelentés haladéktalan bejelentését elmulasztja, a dodof.hu fenntartja magának a jogot, hogy kizárja a felelősségét, amennyiben a sérülés nem a szállítással összefüggésben keletkezett. A hiányos szállításra vagy sérült csomagolásra vonatkozó reklamáció nem korlátozza a Vásárló szavatossági igényekre vonatkozó jogát.
XII. Panaszkezelés, jogérvényesítés
Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó Egyesült Nemzetek Egyezménye nem alkalmazandó.
A dodof.hu a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezik.
Hatósághoz fordulás lehetősége: A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a megyei kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.
Békéltető testületi eljárás lehetősége: Amennyiben a dodof.hu és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a dodof.hu -val történő egyeztetés során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulni és kezdeményezheti a Testület eljárását. A dodof.hu a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testület előtti eljárást és együttműködési kötelezettség terheli az eljárásban. Az Ön lakóhelye szerint illetékes békéltető testületről tájékozódjon a fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei internetes oldalon.
Bírósághoz fordulás joga: A Megrendelő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
EU-vitarendezési platform: A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.
A dodof.hu azt javasolja Vásárlóinak, hogy a helyzet megoldása érdekében először lépjenek kapcsolatba a Felek.
Jelen ÁSZF 2021. január 01. napjától hatályos, a korábbi ÁSZF ezen időponttól hatályát veszti